Wojciech Gerson. Gdańsk w XVII wieku. 1865. Olej na płótnie. 103,5 x 147 cm. Muzeum Narodowe, Poznań.


Niektórzy mają skłonność do nadinterpretacji. Nieistniejących szukając podtekstów, podejrzliwie snują nowe wątki. A innym znów razem redukują przekaz, sprowadzając go do biograficznej notki. Tu jednak pomiędzy wierszami trzeba umieć czytać...
Ze zrozumieniem.

piątek, 1 stycznia 2021

Niekiedy miło jest popłakać sobie

Owszem, nie przewidziało Wam się. Przed chwilą obejrzałam film, a teraz ocieram resztówkę łez. 
I wystarczy.
Jakiż to film łezkę z oczu mi wycisnął? Straszny dokument, czy może melodramat jakiś? Nie, to nie żaden z takich. Otóż nareszcie udało mi się obejrzeć Ukryte działania Theodore Melfi.
W słabej rozdzielczości, bo z Chomika, ale zawsze lepsze to niż nic.
W głowie się nie mieści - i przyznaję, po wielekroć przysłowiowy nóż w kieszeni otwierałam - że w dwudziestym wieku, wśród umysłów tęgich, takie rzeczy jak rasowa segregacja mogły miejsce mieć?! No i rzecz jasna, seksizm; tak przy okazji, niemalże mimochodem. 
Jako, że nie jest to recenzja, ani tym bardziej - zgodnie z moim modus operandi - zachęta do oglądania, na obiektywizm silić się nie zamierzam. Subiektywną ocenę i streszczenie fabuły też Wam "podaruję". Z tą ostatnią można się zresztą zapoznać w oficjalnych publikacjach. 
To tylko moja impresja, ściśle zależna od kontekstu. 

22 komentarze:

  1. Wszelki duch! No ale lepiej raz do roku niz wcale.

    OdpowiedzUsuń
  2. pomyślności, niech się Wam darzy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czuje się zachęcona.

    Wszystkiego najlepszego na Nowy Rok

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakbyś zapomniała, to właśnie Ty kiedyś mnie do jego obejrzenia zainspirowałaś;)

      Usuń
    2. O masz
      Oczywiście że nie pamiętam!

      Usuń
  4. Mimo że to nie recenzja, emocje jakie towarzyszą Twoim słowom, zachęcają mnie do obejrzenia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki serdeczne. Ja Wam również Życzę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się, że coś drgnęło:).

    OdpowiedzUsuń
  7. Przypomniał mi się dawny wpis w komunistycznej gazecie: "coś drgnęło w rajstopach";)

    OdpowiedzUsuń
  8. ha ha ..najlepszego w Nowym Roku 2021 :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tobie również, kimkolwiek jesteś;)

    OdpowiedzUsuń