Wojciech Gerson. Gdańsk w XVII wieku. 1865. Olej na płótnie. 103,5 x 147 cm. Muzeum Narodowe, Poznań.


Niektórzy mają skłonność do nadinterpretacji. Nieistniejących szukając podtekstów, podejrzliwie snują nowe wątki. A innym znów razem redukują przekaz, sprowadzając go do biograficznej notki. Tu jednak pomiędzy wierszami trzeba umieć czytać...
Ze zrozumieniem.

sobota, 13 kwietnia 2019

Opowiastki na rozgrzewkę

Widząc z lekka przepełnione pojemniki z odpadami, rzucam od niechcenia do szykującego się na drugą zmianę dziecka: może chcesz wyrzucić jakieś śmieci?
- Suche i mokre - odpowiada moje bardzo konkretnie funkcjonujące Dziecię.

Za to dziś entuzjastycznie wykrzykuje: ależ ty masz dużo butów i torebek!
- A i owszem - replikuję - teraz tylko muszę dostatecznie długo tudzież zdrowo dla nich żyć.

Kurtyna!

27 komentarzy:

  1. Errata!!!
    Nie krem być niemiła
    Ale
    Czy skoro dla butuf pragniesz żyć długo
    To czy możesz dla ludzi pisać częściej???
    ??!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się podoba pomysł zdrowego i długiego życia, żeby go poużywać - czyli ponosić buty, torebki, ciuchy ... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale chciałabym sobie tak długo i aktywnie pożyć. Jest tyle miejsc do zobaczenia. Chyba trzeba odstawić złe nawyki i przejść na zdrowy tryb życia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślałem, że dziecię odpowie: skoro masz buty i torebki, to możesz iść z torbami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawa motywacja dla długowieczności :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Każda motywacja jest dobra ;)
    Jak przystało na faceta, mam tylko kilka par butów (sportowe na ćwiczenia, sportowe na co dzień, zimowe, do garnituru) i nienawidzę zakupów. Nie wiem dlaczego, ale śmieci akurat lubię segregować.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam tak, kruca, z książkami. Codziennie niemalże dręczy mnie myśl, czy zdołam przeczytać wszystkie, czy mi życia wstarczy. Stos pokaźny, lista długości takiej, że brak słów... A tu jak na złość ciągle produkują nowe. Uściski 😀

    OdpowiedzUsuń
  8. czy juz zmieniło się nastawienie blogeera, dział lepiej? możesz wedrowac po blogach? pozdrawiam Ala :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Rozgrzałaś się?
    To wracaj.

    OdpowiedzUsuń
  10. Rozgrzewka wygląda ciekawie i zachęcająco... I przede wszystkim sam blog różni się od reszty! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie rozumiem Was, mi wystarczą dwie pary butów, letnie i zimowe, aż do śmierci :-) :-) Dzięki że zajrzałaś na mojego Wordpressa :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż do śmierci, to jeszcze dosyć długo, jak domniemywać mogę:)

      Usuń
  12. Dla butów i torebek to się nawet chce :)
    pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  13. Replika do ostatniej repliki:
    - Muszę kupić nowe. Nie mam co włożyć na nogi...

    Był kiedyś taki motyw: Tup, tup, tup, to tylko cichy tupot butów wychodzących z mody.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prędzej się położę niczym Rejtan w progu, niźli im pozwolę wyjść!:)

      Usuń

  14. ...hm...nie boi się Pani napiętnowania ? ... Modnie jest mną gardzić i mnie nie znać ale żeby ... hm...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już się nie boję, ciężko nad tym pracowałam:)
      Kto gardzi, ten przyznaje się do bycia nuworyszem.

      Usuń